İzmir’de 1 Eylül tarihinde yaşanan bir olay, sosyal medyada ve belediye meclisinde büyük yankı uyandırdı. 65 yaş üstü bir vatandaş, kartının geçersiz olduğu gerekçesiyle İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) ait olduğu belirtilen bir modüler W.C. kullanımında ücret talebiyle karşılaştı. Durumu fark eden diğer vatandaşlar ve meclis üyeleri, İBB’ye mail yoluyla başvurarak konu hakkında bilgi talep etti. Belediye, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada bunun bir “uydurma” olduğunu belirtti ve kart gösteren vatandaşların ücretsiz giriş hakkına sahip olduğunu söyledi.
Ancak, alanda bulunan görevlilerin bu açıklamaya rağmen ücret talep etmeye ve vatandaşları manipüle etmeye devam ettikleri iddia edildi. Olay ertesi gün belediye meclisine taşındı. İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Cemil Tugay, belediyenin logosunun yer almasına rağmen bu hizmetin ihale edilen bir firma tarafından işletildiğini belirtti ve sorumluluğu firmaya yönlendirdi.
Olayın yankıları sürerken, özellikle engelli bireyler, 65 yaş üstü vatandaşlar ve şehit yakınları gibi hassas gruplar büyük mağduriyet yaşadı. O gün modüler W.C. hizmetinden yararlanmak isteyen engelli bir vatandaşın, “Param yok, ücretsiz kullanmak istiyorum” talebine sert bir üslupla karşılık verildiği ve “Bunu oy atmadan önce düşünecektiniz” şeklinde bir yanıt aldığı iddia edildi.
Yoğun tepkiler ve belediye meclis üyelerinin müdahalesi sonrası, üç gün içinde söz konusu uygulama geri çekildi. Eğer gerekli kamuoyu tepkisi oluşmasaydı, engelli, 65 yaş üstü bireyler ve diğer dezavantajlı gruplar haklarından mahrum kalabilirdi.